torsdag 12 december 2013

Båten tar in vatten...

Så uppskriven och omskriven och hyllad som denna bok blivit, är inte klokt. På riktigt. Jag hittade den på en loppis för 5:- och bar hem den i förhoppningen att nu skulle jag få läsa något riktigt bra.

Den inledande historien lovade gott och var en bra historia som gav mersmak. Den sista och avslutande historien var också bra som ledde till en del eftertanke. Men allt där emellan gav mig ingenting.

Eftersom denna bok blivit tokhyllad varhelst den blivit omskriven, undrar man ju om det är mig det är fel på? Är det något jag inte förstår med boken? Och ja, det är det, jag fattar inte vad det stora med denna bok är. Den är några timmars läsning. Inte fantastisk, men heller inte dålig läsning. Det är bara läsning. Som att äta köpta köttbullar med snabbmakaroner - det är inte direkt gott, men det smakar heller inte illa. Det är bara mat, liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar