fredag 16 augusti 2013

Rolig och underhållande

Det här är väl vad man kallar en bok för och om tjejer, men jag tänkte "va fan, den kan väl vara kul att läsa". Det var den. De var riktigt rolig. Åtminstone bitvis. Även om den handlar mycket om hur det är att vara kvinna, så tar hon upp och gör flera jämförelser med det manliga könet och då känner jag igen mycket och ler igenkännande. Flera gånger skrattar jag för mig själv, och kan nästan se henne framför mig i de situationer hon hamnar i.

Vad man kan tycka är väl att det i längden blir lite enahanda och konsten att vara kvinna behärskas ju av betydligt fler än av henne och hennes polare. Men bortser man från det och läser den som ren underhållning, då är den riktigt bra. Rolig, dråplig och lärorik, speciellt för oss män...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar