fredag 13 februari 2015

Att jag inte lär mig!

Jag har skrivit det innan och gör det igen - jag har tröttnat på denna typ av böcker. Thrillers och deckare med mer eller mindre invecklade historier.

Denna gång utspelar sig historien i Ryssland och dess undre värld. Det ska vara svart och skitigt, läskigt och korrupt och det är det säkert på många sätt. Boken har ju fått bra recensioner och en fortsättning har redan kommit. Jag kan dessvärre inte bli intresserad eller tycke det är bra på något sätt. Jag tycker det är rörigt och invecklat, jag vet inte vem som är vem och huruvida de är vänner eller fiender.

Nej, för min del får det nog bli ett ordentligt uppehåll av böcker som denna. De ger mig ingenting och då är det ingen idé att läsa dem. Bättre att hålla sig till säkra kort.

Så är bra eller dålig? Ska jag rekommendera den? Svaret är faktiskt, jag vet inte. Ärligt, jag vet inte. Vill du ha tips och råd, läs en annan recension eller annan blogg, jag kan tyvärr inte hjälpa till denna gång.

Finns hos Adlibris och Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar