måndag 23 november 2015

Havrefarsan

Att vara tonårsförälder är ju sannerligen en grannlaga uppgift och verkligen inte det lättaste. Vad man än gör, säger eller tycker, så är man antingen gammalmodig, dum eller pinsam. Samtidigt minns man sin egen tonårstid och hur man innerst inne tyckte att morsan och farsan var rätt okej ändå. Det är det man får försöka intala sig att de sina även tycker om en själv idag.

Själv har jag ju pojkar, så jag känner inte igen mig i allt som Leffe Delo beskriver i boken när han redogör för relationen med sin dotter. Ändå är det ganska underhållande och jag småler igenkännande lite då och då. Barn är ju ändå barn och deras attityder och kommentarer är ibland helt könsneutrala och globala.

Min känsla av själva boken är att den är mer som ett kåseri i en tidning än en roman. Jag får inte riktigt grepp om personerna och vet egentligen aldrig vem de är. Småsaker kan ibland redogöras för i detalj medan de stora frågorna lämnas obesvarade. Det blir lite ytligt. Men, det är lättläst och underhållande, speciellt om man själv har barn i "rätt" ålder. Mer än så är det inte.

Finns hos Adlibris, Bokus och Mofibo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar