onsdag 27 januari 2016

Zafon blir Zafoff för mig!

Den första bok jag läser av Carlos Ruiz Zafon, men jag tror nog inte det blir fler. Det är säkerligen inte någon dålig bok, det är troligen en ganska trevlig berättelse och läser man recensioner om boken, förstår man att de flesta är eniga om att den är bra. Man kan även läsa att Zafon är en av världens mest lästa författare. Den statistiken har jag just förbättrat, men det betyder ju däremot inte att jag gillade vad jag läste. Min smak passar den inte alls. Tyvärr.

Jag kom på mig själv att sitta och tänka på annat och tappade tråden då och då. När jag väl koncentrerade mig, så blev den rätt okej, men efter ett tag tappade jag bort mig igen. Kanske säger det mer om mig än om boken, men å andra sidan är smaken som baken...

En av världens mest lästa författare må han säkerligen vara, men i mig finns ingen nyvunnen vänskap.

Finns hos Adlibris och Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar