fredag 23 september 2016

Gripande!

Jag minns Ulla-Carin från TV och jag minns att framförallt min mamma tyckte hon var väldigt bra och verkade trevlig. Jag minns också att hon blev sjuk och att min mamma var så bedrövad för det. När jag nu läser denna bok, är min mamma sjuk och jag blir väldigt berörd av berättelsen om en människa som vet sitt öde. Har sin tid utmätt.

Min mamma har inte ALS som Ulla-Carin hade, men likheterna finns där - ångesten, tankarna och smärtan. Jag gillar ju att läsa om riktiga människor och människoöden - biografier, memoarer och andra historier ur verkligheten, så denna slukade jag. Och jag gillar den. Den är ärlig och rak och utan det minsta självömkande. Det är starkt att i livets slut, besluta sig för att skriva en bok som denna.

Finns hos Adlibris, Bokus och Storytel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar