tisdag 24 september 2013

Boken är bättre - mycket bättre!

För några veckor sedan läste jag John Fantes bok "Ristat i damm" och när jag gjorde det fick jag veta att den även filmatiserats. Eftersom boken var så jäkla bra, måste jag ju bara se filmen. Trots att Colin Farrell var med...

Nu har jag sett filmen, trots att Colin Farrell är med, och kan återigen fastställa att det sällan går att göra en bra film av en bra bok. Boken är mycket bättre!

Miljöerna i filmen var bra och man fick en känsla som stämde med historien i boken. Men det blir aldrig riktigt engagerande eller intressant som i boken. Colin Farrell och Salma Hayek gör säkert sitt bästa, men de blir aldrig trovärdiga. Alla andra skådespelare i birollerna känns mer äkta, det är så sunkiga och skitiga som miljön kräver. Kolla bara Donald Sutherland som man nästan känner lukten av genom TVn. Det är så det ska vara.

Nej, är man inte fan av Colin Farrell eller Salma Hayek, kan man skippa denna film. Vill man ha en riktigt bra upplevelse som räcker betydligt längre än filmens 117 minuter, då ska man läsa John Fantes bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar