lördag 21 september 2013

Min röst hamnar på tredje rösten!

De gjorde det! Uppföljaren till Springfloden var efterlängtad och jag hoppades att Börjlinds skulle kunna fortsätta och upprätthålla spänningen i den nya boken, och banne mig, de lyckades! Den tredje rösten är faktiskt snäppet bättre.

Men för att riktigt hänga med i historien bör man ha läst den första delen, Springfloden. Det finns mycket hänvisningar till den boken, men man får ingen förklaring, så känner man inte till den, kan det nog bli lite rörigt ibland.

Upplägget på denna historia är lik i det avseendet att man får följa två till synes helt skilda öden, men man vet att de kommer att flätas ihop så småningom, men man vet inte riktigt hur. Upplägget är jäkligt smart och otroligt filmiskt och det märks så väl att Cilla och Rolf Börjlind är manusförfattare, för man kan verkligen se allt framför sig och man vet att det skulle bli en bra film. Vilket det nu också ska bli!

Även denna bok är inläst av Tomas Bolme och jag har haft svårt för honom, då jag alltid förknippat honom med min ungdomshjälte Tintin. Nu har tiden gått och jag verkar ha släppt det där, för han är perfekt för dessa böcker.

För min del får Den Tredje Rösten högsta betyg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar