fredag 13 september 2013

Engelsk spänning

Belinda Bauer är ju hyllad och prisbelönt för sina spännande böcker och denna är den första av hennes böcker jag tar mig an.

Utspelar sig på den engelska landsbygden där barn efter barn blir bortrövat och kidnapparen bara lämnar efter sig en lapp med orden "Ni älskar dem inte". Som uppgjort för en riktigt läskig historia. Och det är det.

Jag lyssnade på denna och det är Torsten Wahlund som läser. Han är ju en fantastisk uppläsare, men det senaste jag hörde med honom var Conn Igguldens mastodontverk om Djingis Khan, där hans röst är halva nöjet, så det tog ett tag att vänja om sig, så att säga. När väl det var gjort, så tog spänningen vid ordentligt.

Bra bok med ihållande spänning, även om den ibland tappar lite fart. Men när man minst anar tar den några vändningar man inte väntar sig och blir strax spännande igen. Ungefär som det ska vara och som man förväntar sig. Kan nog tänka mig att läsa mer av henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar