lördag 22 mars 2014

Livrädd

Recensionerna och omdömena om denna bok lovade ju verkligen gott. Jag kände för att läsa en riktigt spännande bok och SJ Boltons Livrädd skulle passa perfekt, var tanken. När jag tidigare läste Boltons bok Nu ser du mig, infann sig aldrig riktigt den där bladvändarkänslan, men det lovade rätt gott ändå och Livrädd skulle ju tydligen vara bättre, så jag var rätt trygg med att detta skulle bli bra.

Tyvärr var det inte så bra som jag hoppades. Det är en okej bok, inte mer. Lagom läsning i hängmattan eller vid poolkanten, men för mig blev det aldrigt riktigt spännande. Historien rullar på och det händer inte så väldans mycket. När det väl händer något, är det spännande i någon eller några sidor, men snart tynar det ut och man läser vidare som om inget hänt.

Jag har svårt att avgöra varför jag känner så inför boken, men den vill inte riktigt fastna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar