tisdag 8 mars 2016

Grejen med verb

Årets fynd på bokrean!
För endast 69:- har jag nu fått en ingående grammatiklektion av Sara Lövestam och jag gillade det.

Inte visste jag att ett verb fanns i så många olika former. Ett verb är väl ett verb, trodde jag, men ack vad fel jag hade. Att reda ut detta missförstånd räcker till en hel bok, bevisar ju dessutom att språk och språklära är ett stort ämne.

Nog för att jag själv gillar den skrivna texten, men Sara är fan en riktig nörd på området. Och jag beundrar sådana människor något oerhört. Folk som brinner för något, hur litet det än må vara. Vårt språk är ju allt utom litet, så denna och alla andra liknande böcker är viktiga, men jag gissar att de som verkligen skulle behöva läsa dem, inte gör det.

Finns hos Adlibris, Bokus och på årets bokrea!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar