måndag 4 april 2016

Nej tack, den färjan går inte!

Vilken miss. Hade läst om denna bok och trodde jag skulle gilla de, men tydligen hade jag läst fel recension. Ju mer jag läste tyckte jag att innehållet inte riktigt stämde med vad jag trodde mig veta om den. Nu vet jag bättre och tyvärr är det inte alls en bok för mig. Läste dessutom precis en annan recension där Mats Starndberg jämfördes med Stephen King och då fick jag rysningar. Det brukar ju många få av herr King, men då av hans historier. Jag fick det av vetskapen att jag läst något dylikt. Jag gillar ju inte skräckfilmer med vampyrer och övernaturliga ting och jag känner detsamma för böcker med de ingredienserna, så detta är verkligen inte en bok i min smak.

Dessutom har jag svårt för berättelser där man hoppar mellan olika personer på det sätt som görs i denna bok, med inledning med resp persons namn. Det blir så uppstyltat och fyrkantigt, tycker jag. Det blir inget flyt. Att det även tog så infernaliskt lång tid innan något intressant över huvud taget hände i boken, gjorde att jag ganska snabbt förlorade fokus.

Han bygger upp en stämning och så händer något och man tror att, nu äntligen... Men så fortsätter boken med något helt annat i kapitel efter kapitel efter kapitel och man glömmer bort det spännande. Jag tröttnade och glömde nästan vad som hänt. Nej detta är inte en bok i min smak och tyvärr måste jag ge den lägsta möjliga betyg.

Fins hos Adlibris, Bokus och Storytel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar