söndag 31 augusti 2014

Den bästa på länge...

Har haft som mål att läsa John Greens bok Förr eller senare exploderar jag, men det har liksom inte blivit av, men så i helgen fick jag möjlighet att se filmen istället. Nu vete fan om jag vågar mig på boken, risken är att jag blir besviken åt något håll.

Om filmen kan jag säga att det helt klart var den bästa film jag sett på bra länge. Vacker, sorglig, rolig, romantisk och mer därtill, den hade många kvaliteter som en bra film ska ha.

Vi satt nog hela familjen och grät hemma i soffan och när eftertexterna började rulla, var vi helt stumma. Vi såg på varandra med glansiga ögon och sen gick jag fram till min son och gav honom en stor kram. Livet är skört och det som finns idag, kanske inte finns i morgon.

Men, imorgon finns i alla fall denna film kvar och jag tycker så många som möjligt ska se den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar