måndag 31 augusti 2015

De imperfekta - inte perfekta!

Hade stora förväntningar på denna bok som jag dels läst om skulle vara väldigt bra och dels gått och byggt upp en bild av själv. Tyvärr höll den inte hela vägen ut.

Handlar om en tidningsredaktion i Rom, en amerikansk nyhetstidning med spridning över hela världen och man får på ett sätt följa dess uppgång och fall. Skriven i kapitel där olika personer på tidningen tilldelats varsitt. Man får således en rätt spridd och bred bild av tidningen och får följa flera olika livsöden. Jag gick och väntade på att det i slutet på något sätt skulle knytas ihop och att man så småningom fick läsa mer om var och en, men så var det inte. Man fick följa en person i taget i ett specifikt uppdrag eller mer allmänt i deras tankar och funderingar kring arbetet och händelser på redaktionen. De berättelserna var ibland bra och intressanta, ibland inte lika bra.

Jag hade önskat att boken varit längre och att man fick följa dem mer, men vips så var boken slut och jag fattade inte riktigt vad som hände. Var lite som en tidning - man läser an massa artiklar som inte har med varandra att göra och sen är det slut.

Skulle jag ge ett betyg skulle det bli 2,5 av 5.

Finns hos Adlibris och Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar