måndag 2 maj 2016

Nja, sisådär...

Min fru läste denna och gillade den och jag hade länge tänkt läsa den, men inte förrän jag nyligen läste att den blivit filmad, gjorde jag slag i saken. Tyvärr blev jag lite besviken.

När jag läste om boken, fick jag en uppfattning om den som jag inte riktigt tycker stämmer med innehållet, men det påminner väl så mycket om det att jag får se det som att jag misstagit mig.

Boken börjar bra, men efter ett tag blir jag lite irriterad över att varje huvudperson berättar sin historia i jag-form. Det blir rörigt efter ett tag och eftersom jag lyssnar på ljudboken, är det så lätt att missa vem det aktuella kapitlet handlar om och då fattade jag ingenting. Det är dessutom dåtid och nutid om vartannat, så det gäller att hänga med.

Alla som skrivit om boken tidigare, berättar att den är så spännande och oförutsägbar ända in i slutet. Jag misstänkte ganska tidigt vem den skyldige var och blev inte så förvånad när det avslöjades. Men visst är det en hyggligt spännande och bra bok. Jag hade dock förväntat mig mer.

Finns hos Adlibris, Bokus och Storytel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar