onsdag 20 augusti 2014

Oceanen vid bokens slut...

Nja...

Har hört så mycket om Neil Gaiman och har läst om honom och hans böcker, men ännu inte läst något av honom. Nu var det dags iallafall och jag vet inte om denna bok är en bra introduktion eller om jag borde valt en annan. Hur som helst blev jag lite besviken.

Handlar om en liten pojke som minns tillbaka på sin barndom. Det förekommer en flicka, Lettie, men jag förstår aldrig riktigt vem det är eller hur de känner varandra. Det förekommer en del andra personer som man inte riktigt får grepp om. För min smak är denna bok lite för mycket flum, utan att det i och för sig behöver betyda något dåligt.

Jag tyckte det var underhållande, men historien var lite seg och det lossnade aldrig och tog fart. Troligen är det så boken ska vara, men det var inte riktigt min kopp te.

Däremot ska jag nog ge herr Gaiman en ny chans vad det lider, för jag tror nog han har andra böcker som jag kan gilla bättre.

Finns hos Adlibris och Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar