söndag 6 september 2015

Den bästa av många böcker!

Det här var en av de roligaste böcker jag läst på länge.Har ju tidigare läst hans Mannen som glömde sin fru och som var mycket bra och rolig, så denna hoppades jag mycket på. Och gissa om alla förväntningar slog in. Med råge!

Handlar om Michael Adams, en snubbe som en gång i tiden drömde om att slå igenom som rockstjärna, men efter en misslyckad karriär nu försörjer sig på att skapa reklamjinglar. För detta syfte har han hyrt en lägenhet i andra änden av stan och delar den med ett gäng andra snubbar. Ingen av dessa vet dock om att Michael har en fru och två barn till vilka han åker hem till på kvällarna, om han inte är för full för att ta sig hem.

På samma sätt är hans fru ovetande om hans usla affärsidé som inte dra in tillräckligt för att betala räkningarna på huset de bor i. Hon tror att musikerlivet blomstrar och att anledningen till att Michael inte kommer hem vissa nätter beror på att han jobbar i studion när han faktiskt sitter på krogen eller sover ruset av sig.

Boken innehåller många roliga och dråpliga anekdoter och Michaels alla reflektioner över föräldraskap, äktenskap, barn, musik, livet och allt där emellan är helt underbara. Som man kände jag igen mig i mycket och jag skrattade högt flera gånger. Mycket, mycket bra bok!

Tyvärr finns den inte att köpa längre i ordinära butiker, utan det blir att leta upp den på loppis. Hittar du den, köp den. Du kommer inte bli besviken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar