torsdag 17 september 2015

Flickoffret

Jag gillar amerikaner bättre än britter!

Efter att nu ha läst en hel drös olika deckar- och thrillerförfattare, har jag kommit till den slutsatsen att amerikanska författare passar mig mycket bättre, åtminstone i nämnda genrer. Det kan tyckas lite konstigt då de brittiska ofta utspelas på platser som tilltalar mig mer och deras persongallerier är ofta mycket bättre och intressantare. Men av någon anledning känns de amerikanska mycket bättre, helt enkelt.

Då kan ni säkert ana vart denna recension lutar, då James Oswald är skotte - den var sämre än jag trodde och hoppades på. Huvudpersonen kommissarie McLean är säkert en väldigt sympatisk man, men jag får inget grepp om honom och han känns väldigt anonym. Runt omkring honom florerar en mängd andra poliser som jag inte heller lär känna. Detta gör att jag ganska snabbt tappar intresset och jag kommer på mig själv att sitta och tänka på annat. Jag lyssnade på denna bok och det ska för rättvisans skull sägas att uppläsaren Anders Jansson inte gjorde sitt bästa jobb när han läste in denna. Det kan säkert bidra en hel del till att jag inte fann boken så bra som jag önskade.

Finns hos Adlibris, Bokus och Storytel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar