onsdag 17 februari 2016

Inte så fantastisk

Jag gillar ju böcker som bygger på sanna berättelser och jag gillar hundar, så detta borde ju vara en riktig hit, tänkte jag. Visst är det en underhållande bok och ger några timmars avkoppling, men för mig var det inte mer än så.

Boken börjar bra med att ägaren Dan hämtar valpen som får namnet Gracie och som är albino och döv. Det är ganska rörande när han hämtar henne och hur han berättar om första tiden med henne. Alla vedermödor det innebär med en hund som inte kan höra när man ropar på den, gör att jag drog på munnen några gånger.

Tyvärr kommer boken mer och mer att handla om Dan och Mark och deras succé till affärsidé och mindre om Gracie. Detta är intressant att läsa om, men det blir inte riktigt den bok jag förväntade mig. Dessvärre är historien i sig inte så pass intressant att jag blir helt och fullt fast. Men det är roligt och småintressant och ganska underhållande, men inte mer än så. En okej bok, helt enkelt.

Finns hos Adlibris, Bokus och Storytel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar