tisdag 9 februari 2016

Nja, inte min kopp te...

Ibland blir man lurad, så är det bara. Nu kanske lurad är fel ord, men jag tror ni fattar - jag läste om denna bok och det jag läste verkade ju helt fantastiskt. Recensionerna om herr Arlidges förra bok var översvallande och denna, nya bok, skulle tydligen inte ligga långt efter på spänningsskalan. Den måste jag ju läsa, tänkte jag.

Men hur jag än försökte och hur jag än ansträngde mig, gick det inte. Jag läste den inte i vanlig mening, jag lyssnade på ljudboken och jag tappade tråden jag vet inte hur många gånger. Vid ett tillfälle försökte jag namnge huvudpersonerna för mig själv, men kom bara på ett namn. Resten var hel anonyma och namnlösa. Jag kunde ej heller redogöra för vad som hänt utom i korta enskilda detaljer.

Om detta beror på mig, så säger jag inte emot, men make till tråkig uppläsare får man ju också leta efter. Så kombinationen var denna gång inte den mest optimala. Tyvärr.

Finns hos Adlibris och Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar