fredag 25 november 2016

Minnen

En underbar liten bok som är så jävla tragisk att den nästan känns som ett komiskt VM i tragik, men det är uppfräshande på ett sätt.

Handlar om Patrick som jobbar som nattportie på ett hotell coh drömmer om att bli författare, men skrivandet tar aldrig rikt fart, han kommer inte till skott hur han än försöker. Däremot är hans liv fyllt av anekdoter tillräckligt för flera böcker.

Det dör folk runt honom och än det ena, än det andra går honom emot. När han är lycklig slås det i kras av någon annan och när han är nere, är hans omgivning lyckligare än nånsin. Det känns som om vad han än gör, blir det fel.

Men, boken är läsvärd och underhållande, bara man vet förutsättningen och gillar att läsa om annorlunda livsöden. Jag Fann sidor hos Patrick som jag kunde identifiera mig med, men också sådant som jag inte gillar. Boken som sådan gillade jag hur som helst!

Finns hos Adlibris, Bokus och Storytel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar