torsdag 7 januari 2016

Robin Williams

Ända sedan Mork & Mindy har jag beundrat denna man och tycker han varit fantastisk i de filmer han medverkat i. Okej, alla filmer är inte bra, men det finns vissa riktiga guldkorn och i dem är han fantastisk.

Denna biografi var lite annorlunda och kunde faktiskt vara ganska mycket kortare. Det beror på att den redogör för innehållet i hans filmer på ett sätt jag inte sett tidigare, om det inte rör sig om en faktabok, vill säga. Jag blir lite överraskad när varje avsnitt i hela första säsongen av Mork & Mindy avhandlas och redogörs. Som tur är görs inte samma sak med alla filmer - då hade boken blivit dubbelt så lång.

Att han hade problem med alkohol och droger, visste jag, men att det tidvis var så illa, kom som en överraskning. Å andra sidan verkar det ju nästan vara kutym i Hollywood.

Som alltid med biografier om kändisar, blir man påmind om vad de gjort, i detta fall filmer och åtminstone jag får lust att se om flera av dem. Så nu ska jag börja en liten Robin Williams-festival hemma. En liknande person lär vi aldrig se igen och han är saknad.

Finns hos Adlibris och Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar