måndag 17 februari 2014

Alltid för er, en osannolik, men sann historia!

Livet är bra märkligt ibland. I boken Alltid för er berättar Gunilla Lindh om hur två människor möts och de delar en hemlighet som gör dem lite unika. När sedan denna hemlighet avslöjas genom deras barn, framträder två helt olika föräldrar - en normal, kärleksfull och en känslokall idiot.

Författaren har i media fått en del uppmärksamhet för denna bok och framförallt för vad hon gått och går igenom. Hon får i intervju efter intervju frågan om hur hon orkar och klarar av allt? Och jag undrar givetvis också var hon hittar kraften, men samtidigt gör hon bara det som varje normalt funtad mamma skulle göra - hon älskar sina barn, tar hand om dem och ger dem allt hon har. Inget konstigt med det.

Men hennes barn är inte som alla andras barn och det är det som skiljer henne mot många andra. Och sätten hon blir behandlad av sjukvården, skolor och andra gör henne än mer unik. Att sedan barnens pappa visar sig vara en riktigt jävla gris som inte förtjänar någon respekt alls, är ju det värsta. Jag förstår inte hur en människa kan bete sig såsom han gjort och gör. Som pappa och man skäms jag över att tillhöra samma kön som en sådan fullständig skithög.

Gunilla Lindh är en hjälte i mina ögon och denna bok ett av de mest gripande berättelser jag läst på länge. Hennes barn ska vara glada att ha fått just henne till mamma.

Borde läsas av alla föräldrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar