onsdag 26 februari 2014

Fördelarna med en kollaps

Jag tror säkert detta är en bra bok. De många recensionerna visar ju på det och författaren Jonathan Tropper skriver ju på ett eget, personligt sätt som bäddar för kvalitet. Han har ju dessutom en del succéer i bagaget.

Anledningen till min tvekan är att jag lyssnade på ljudboken. Vissa böcker verkar vara bättre i pappersform, helt enkelt. Andra är bättre i ljudform och vissa funkar som både och. Denna bok var inte den bästa i ljudboksformat. Åtminstone inte för mig.

Storyn i sig är ju bra och det finns många höjdpunkter, men tyvärr blir det bitvis lite ointressant. Det griper inte riktigt tag i mig. Johan Holmberg var ny som uppläsare för mig och han var väl inte den bästa heller, när det gäller denna bok.

Om jag skulle ge denna bok ett betyg skulle det bli 2 av 5. Däremot är jag säker på att om jag läst den som pappersbok, hade det blivit en stark 3a, kanske rentav 4.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar