torsdag 11 september 2014

Ett mirakel på sitt sätt...

Det finns böcker som är bra och det finns böcker som är dåliga, sedan finns det en hel drös med böcker som bara är. De är varken bra eller dåliga. Denna bok tillhör den kategorin.

Jag kan inte riktigt förstå de som lovordar den och berömmer den med diverse superlativer. Vad är så bra, egentligen?

För mig var den ganska tråkig och intetsägande. Det hände ingenting och när man trodde att det skulle bli lite action, så dog det i nästa mening.

Det värsta dock, är uppläsningen. Jag har läst många ljudböcker, men uppläsningen av denna var en helt och skär katastrof. Anki Larsson är vad jag minns en rätt okej skådespelare, men läsa ljudböcker var inte hennes kopp te. Tyvärr förstör det hela upplevelsen och jag hade stora svårigheter att ta mig igenom hela boken. Men skam den som ger sig, så jag lyssnade vidare. Nu i efterhand kan jag knappt minnas vad boken handlade om. Tyvärr, måste jag säga för jag hade förväntat mig mycket mer.

Så tyvärr, Valerie Tong Cuong, ditt författarskap passar inte mig och Anki Larsson får nog andra lyssna på framöver.

Finns hos Adlibirs och Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar