lördag 20 september 2014

Work of Art har gjort det igen!

Nu ska ju erkännas att jag i viss mån är part i målet, så att säga, då jag känner delar av bandet, men jag måste ändå framföra att detta är en bra skiva. Till och med jättebra!

Gillar man t ex Toto, så kommer man inte bli besviken när man lyssnar på Framework eller de två tidigare albumen som bandet släppt. Detta är så kallad AOR när det är som bäst och det vittnar ju alla lysande recensioner bandet fått, framförallt för detta album. Att de inte fått mer uppmärksamhet och genombrott här i Sverige är för mig en gåta, men tyvärr är ju radiokanalernas musikredaktörer lite enspåriga. Så denna kommer väl endast få speltid i lite smalare rockprogram på kvällstid då endast inbitna fans lyssnar. Tyvärr, för jag tror deras musik skulle tilltala fler om den bara fick mer utrymme.

Det är ju dessutom ett svenskt band och bara det gör ju att det borde uppmärksammas mer. Vi är ju i topp inom dance/house/pop, men få känner nog till att vi även är rätt stora inom just AOR. Mycket tack vare WoA:s låtskrivare och gitarrist Robert Säll. Han har skrivit de flesta av bandets låtar och tillsammans med sångaren Lars Säfsund och trummisen Herman Furin har de alltså än en gång gjort ett kanonalbum. Jag förväntar mig att de åtminstone blir nominerade till årets rockalbum! Allt annat vore en skam.

Finns hos Ginza och CDON bland annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar