onsdag 8 oktober 2014

Emily L

Den här boken måste jag nog läsa igen. Jag gillar ju historien egentligen och jag tyckte det var en skön stämning och språket gillade jag. Men även om viljan var god, så kom jag aldrig riktigt in i boken, den berörde mig inte på det sätt jag trodde den skulle. Jag måste nog ge den en chans till, känns det som. Sen får vi se.

Historien utspelas på en bar där ett par sitter och dricker. Är de lyckliga eller inte? Var de lyckliga en gång eller har det hänt något?

Historien berättas av hennes älskare som även han befinner sig på baren. Men varför sitter de där?
Nu?
Varför?
Var?
Hur?
När?
Frågorna är många och det är intressant och det är bra skrivet. Ändå fastnar jag inte riktigt och får ingen känsla för personerna. Kanske beror det på mig? Som sagt, den behöver nog läsas igen. När jag känner mig mer redo.

Finns hos Adlibris och Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar