onsdag 22 oktober 2014

Sju jävligt långa dagar

Har haft denna bok legat hemma bra länge nu och har flera gånger haft planer på att läsa den, men det har liksom alltid kommit någon annan bok i vägen.

En arbetskollega rekommenderade den varmt och trodde nog att jag skulle gilla den, men jag var tveksam efter att tidigare ha läst Fördelarna med en kollaps och inte blivit imponerad. Men, va fan, jag är inte den som är den, tänkte jag och laddade ner den i min Iphone.

Nu knappt sju dagar senare, kan jag med gott samvete säga att de faktiskt inte alls var jävliga. Inte boken heller, den var riktigt bra.

Handlar om en dysfunktionell familj och börjar med att pappan dör och hans sista önskan är att hela familjen ska sitta shiva i sju dagar. Så lagom till begravningen samlas alla barnen med respektive hemma i barndomshemmet och där börjar det hända grejor. Man får följa en av bröderna, Judd, som berättar om sitt liv och allt som händer. Hans fru har gått i säng med hans chef, men samtidigt får de veta att de är med barn.

Det är mycket förvecklingar och bråk och sanningar som uppdagas under sju långa dagar. Man slåss och gråter, skrattar och älskar. Gamla synder kommer fram och känslor blir synliga. Ett roligt och underhållande relationsdrama i en familj under särskilda omständigheter. Kommer säkerligen att bli film och då kommer jag gilla den ännu mer.

Finns hos Adlibris och Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar