måndag 6 oktober 2014

Riktigt bra och ännu en svensk

Mats Ahlstedt är en ny bekantskap för mig. Trots att han skrivit en bunt böcker som alla blivit omtyckta av många, har jag ännu inte läst något av honom. Förrän nu.

Titeln Den röda damcykeln låter ju inte så spännande direkt och min något misstänksamma inställning mot svenska deckarförfattare, gjorde att denna hade alla odds emot sig när jag började lyssna på den. När jag sedan fick höra uppläsningen, blev jag inte direkt imponerad. När man lyssnar på en talbok, är uppläsningen en stor del av upplevelsen och trovärdigheten. Denna uppläsning gillade jag inte och det var nära flera gånger att jag slutade. Men historien fångade mig på nåt sätt och jag fortsatte lyssna/läsa.  

Intrigen, språket och personerna - det var nåt som fick mig fast. Jag ville veta mer och jag kunde inte riktigt sluta. Det är väl ett bra betyg i sig! Och jag har redan kollat upp andra böcker av herr Ahlstedt som säkerligen dyker upp på denna lista även de.

Finns hos Adlibris och Bokus.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar