onsdag 4 mars 2015

Baldacci rätt okej, faktiskt.

Första boken av herr Baldacci jag tagit mig an och det var inte helt fel. Hade nog aldrig ens tänkt på att välja denna bok om jag inte dels blivit rekommenderad den och att det var Torsten Wahlund som läste den. Som ljudboksuppläsare är han en av mina absoluta favoriter.

Handlar om en militärpolis som blir satt att utreda ett mord på en hel familj. Han blir skickad till USAs verkliga utmarker där militären tidigare haft en hemlig anläggning. Men vilken typ an anläggning? Tillsammans med den lokala polisen börjar han undersöka saken och det han upptäcker är inte speciellt trevligt.

Jag tycker boken är bra och spännande. Lite väl lång kanske, i mitten är det lite utdraget och svamligt, men jag höll ut och senare blev det bättre. Eftersom det är första Baldacci jag läser vet jag inte om det är hans bästa, men han är ju en berömd författare som säljer miljontals böcker, så jag gissar att denna inte hör till de allra bästa. Helt okej för mig, i alla fall.

Finns hos Adlibris och Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar