torsdag 12 maj 2016

Förlåt, Reine Brynolfsson!

Jädrar vilken bra bok! Spännande och händelserik, precis som Hobbs förra, Ghostman.

Detta är, kan man säga, en fortsättning på förra boken, även om den inte direkt tar vid där den andra slutade, så handlar den om samma person, Ghostman, som man inte får veta namnet på. Inte hans riktiga, åtminstone.

Denna gång blir han indragen av en tidigare kvinnlig kumpan i ett katten-på-råttan-äventyr, som innehåller alla delar en riktigt spännande story ska innehålla. Utspelar sig i HongKong och Macau och det är skurkar och mördare och triader och de mest sunkiga miljöer blandat med lyx och ädelstensmarknaden. Vad jag förstår är en film på gång och den kommer säkert bli jäkligt bra.

Men framförallt var denna bok en riktig uppenbarelse för mig, en glad sådan. Jag lyssnade på ljudboken som lästes av Reine Brynolfsson och jag har under alla år valt bort böcker upplästa av honom, då jag inte gillat han röst och sätt att läsa. Tro mig, jag har börjat på flera böcker, men lagt ner efter 20 min. Denna gång gav jag mig fan på att stå ut, eftersom jag så gärna ville lyssna på boken. Och så här i efterhand, kan jag bara berömma Reine och lägga ytterligare en "godkänd" uppläsare till min lista.

Så totalt, kan jag bara hålla med de flesta andra och ge Vanishing Games högsta betyg.

Finns hos Adlibris, Bokus och Storytel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar