fredag 4 juli 2014

En inte så fantastisk berättelse...

Denna bok har jämförts med både "Hundraåringen..." och "Life of Pi", läste jag. Jag håller inte med. I den förstnämnda är humorn så mycket bättre och smartare. Den boken är ju rolig och den innehåller i och för sig en helt otroligt historia, men jag blev aldrig trött på Allans berättelse. Det blev jag när jag läste denna.

Den enda likheten med "Pi" är väl att båda är indier och vid ett tillfälle befinner sig på ett hav. I övrigt borde man skämmas att nämna denna bok i samma mening som mästerverket om Pi är.

Nej, det var några timmar som förflöt och jag trodde hela tiden att boken skulle bli bättre, det bar enda anledningen jag läste till sista sidan. Tyvärr blev den inte bättre.

Finns hos Adlibris och Bokus.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar