måndag 21 juli 2014

En yxa åt Alice

Åter en ny bekantskap. Inger Frimansson har jag läst om och min fru har läst henne, men denna bok var min debut med henne. En yxa åt Alice är ju en formidabelt bra titel och presentationen av boken gav verkligen mersmak.

Boken handlar i huvudsak om Evelina, en liten flicka som lär känna den sjuke Alice och hennes bror Aaron. En kidnappning drar igång en rad händelser som avslöjar många hemligheter för föräldrarna. Det ska utvecklas till en psykologisk katt-och-råtta-lek.

Allt detta låter ju som en riktigt bra bok. Tyvärr håller den inte. Inte för mig iallafall. Ganska snabbt inser man att det inte är thriller som många andra, men det betyder inte att det behöver vara dåligt, men tyvärr är det så i detta fall. Jag läser och läser, men det blir aldrig spännande eller ens intressant. Inte förrän precis i slutet blir det någorlunda spännande, men då hade faktiskt jag redan tröttnat och bara läste för att få slut på boken.

Finns hos Adlibris och Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar