lördag 11 juli 2015

Sagor för barn över 18 år

Gav denna bok till min far i julklapp en gång för många år sedan och jag minns att jag läste lite i det då, men inte förrän nu har jag läst den från pärm till pärm. Eller rättare sagt lyssnat på den, som ljudbok. Och med Gösta Ekman som uppläsare blev ju den upplevelsen en höjdpunkt.

Boken som sådan innehåller ju en hel drös olika sagor som ibland bygger på gamla klassiska sagor, men med för tiden aktuella inslag och huvudpersoner. Det är det som är grejen - att boken har några år på nacken och ämnena är lite inaktuella ibland. Jag som ändå passerat 50 och är uppväxt med Hasse & Tage och dessutom känner till mycket av det som avhandlas i boken, känner igen mig väl och har stor behållning. Jag kan dock tänka mig att yngre personer känner sig lite vilse och inte kan dra samma paralleller med dåtidens händelser.

Jag gillade boken och hade stor behållning av den och skrattade flera gånger. Rekommenderas!

Finns hos Adlibris, Bokus och Storytel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar