måndag 13 juni 2016

Beckomberga

Hade läst om denna bok och bara läst bra saker. Hade länge tänkt att läsa den och såg verkligen fram mot det. Tyvärr höll den inte riktigt vad den lovade, vad mig anbelangar.

En historia berättad i jagform av dottern till en intagen patient, Jim. Hon berättar kärleksfullt om sin far och hur hon tillbringar mer och mer tid på sjukhuset. Det är ett ganska brett och brokigt persongalleri av intagna och läkare som passerar och för mig verkade hela upplägget som gjort för en riktigt bra läsupplevelse, men någonstans på vägen tappar jag intresset. Det kan ioförsig bero på att jag lyssnar på en ljudbok och denna typ av böcker ska nog läsas som vanligt. Det är svårt att hålla sig skärpt och lyssna intensivt precis hela tiden. Något som denna bok kräver.

Så för mig blev det en besvikelse, men det kan nog bero på hur man läser boken, som sagt.

Finns hos Adlibris, Bokus och Storytel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar