måndag 26 september 2016

Inte min kopp te!

Efter att ha sett alla lysande recensioner om denna bok och även läst vad den handlade om, var jag säker på att det var en bok för mig. Det verkade som jag skulle gilla den. Tyvärr stämde det inte alls.

Alla som läst boken och uppenbarligen älskat den, har säkert rätt. Det är en bok för dem, en berättelse som de gillar och kan ta till sig. För mig blev det bara ett enda långt brus av ord som jag inte kunde ta till mig. Jag förstod alla ord och va de betyder, men sammansatta blev de ingenting. Jag fattade nada.

Men, återigen har en bok som vunnit priser och blivit upphöjd till skyarna, inte gjort det minsta intryck på mig. Så antingen är det hos mig "felet" ligger eller så är det hos alla andra? Jag bryr mig inte om vilket, alla har olika smak och i detta fall var det inte i min smak.

Finns hos Adlibris, Bokus och Storytel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar