måndag 19 december 2016

När jag var osynlig

Ibland känns det som om jag är osynlig, som om ingen vare sig ser eller hör mig. Men jämfört med Martin Pistorius, är den känslan ju bara löjlig. Han levde i flera år, fullt medveten om sin omvärld och människorna omkring honom, men ingen visste om att han var just medveten.

Boken han skrivit och jag nu läst är bra. Kanske inte riktigt som jag tänkte, men helt okej. Titeln är lite missvisande då boken ganska snabbt avhandlar hans tid innan "uppvaknandet" och nästan uteslutande handlar om hans tid efter. Jag hade nog förväntat mig få veta mer om honom och hans tankar och upplevelser när han levde som "osynlig". Så det tyckte jag var lite synd att man inte fick veta mer om.

Även hans uppvaknande flimrade förbi på ett kick och alla reaktioner och omställningar för honom själv och hela hans omgivning påtalas knappt alls. Det hade jag verkligen viljat läsa mer om.

Det intressanta är ju att läsa om hans vedermödor och kämpande. Om man bortser från att han har det handikapp han har, så är det en väldigt enkel och ganska tråkig bok om en kille som lever ett rätt trist liv, träffar en tjej och gifter sig.

Finns hos Adlibris, Bokus och Storytel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar