tisdag 28 juli 2015

Tony, Susan och jag!

Den här gillade jag!

Är på ett sätt en thriller, men samtidigt en roman som ger en extra dimension till berättelsen. Handlar om Susan som läser ett bokmanus hon fått av sin man. Samtidigt som hon läser, får man följa hennes tankar och vad som sker i hennes närhet. Vad hon läser, bokmanuset, varvas i sin helhet in i denna text, ungefär som vartannat kapitel. Manuset handlar om Tony som är på bilresa med sin fru och dotter och en olycklig natt blir stoppade av tre män. Efter bråk blir Tony lämnad ensam mitt ute i skogen, ensam, utan att veta var han är och med resten av familjen bortförd av främmande män.

Austin Wright är en ny bekantskap, men jag hade läst om just denna bok och vad jag läste stämde på pricken in på vad jag tycker. Det är bra! En bra bok. Mycket bra till och med.

Greppet att skriva en bok om vad en människa känner och upplever under tiden hon läser en annan bok, har säkert gjorts innan, men att samtidigt ta med boken hon läser i sin helhet, är smart. Att den bok hon läser visar sig vara hur spännande som helst, gör ju inte saken sämre.

Bra bok. Rekommenderas å det varmaste.

Verkar vara slut hos de flesta bokhandlare, jag fann min på en loppis och det är nog där man finner den. Men den är värd att köpa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar