måndag 5 maj 2014

Fredrik Backman

Detta är en liten snabbläst bok som åtminstone fick mig att skratt till och le igenkännande flera gånger. Som pappa, alltså. För när jag återberättade vissa delar ur boken, såg hon lite undrande på mig och kontrade med "jaha, tycker du det". Så var den diskussionen över.

Men jag tycker ändå att det var en underhållande läsning. Det mesta av det. Roligt och insiktsfullt, med hög igenkänningsfaktor. Om man är man och har barn, vill säga.

Boken följer mycket hans sätt att skriva som han gör i sin blogg - korta betraktelser och iakttagelser samt dialoger mellan honom och hans fru. Ibland är de mitt i prick, men ibland känns de som ren utfyllnad, men på det stora hela är det en rolig och okej bok.

Finns hos Adlibris och Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar