onsdag 28 maj 2014

...och jag älskar det!

Egentligen gillar jag inte att lyssna på musik över Internet. Men jag måste tillstå att det är ett fantastiskt sätt att hitta nya grupper och upptäcka ny musik. The Tyde hittade jag av en slump i en blogg och provlyssnade på ett spår. Och sedan är jag fast. Jag ha en ny favoritgrupp - The Tyde.

Oj vad bra de är. Har endast släppt tre album, mellan 2001 och 2006, sedan dess är det tyst.

Det här är bra musik, helt enkelt. Den går inte att sätta någon genre på, eller det går att sätta många. Det är rock och pop och country och soul och progg och jazz och psycho och... 60-tal möter 70-tal möter 80-tal möter framtiden... skit samma, det är så väldans bra att man bara måste lyssna. Igen och igen och igen. Och igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar