lördag 10 maj 2014

Sonja sista vilja

Varför läste jag denna bok egentligen? Såhär i efterhand kan jag ju konstatera att detta är en riktig tjejbok. Det handlar om tjejer och den är skrivet av en tjej och titeln är tryckt i rosa - alltså en tjejbok!

Men ändå hade jag en hel del behållning när jag läste den. Jag fastnade för baksidestexten och det var därför jag köpte den. Faktiskt så höll insidan vad baksidan lovade, så jag tyckte i det stora hela att det var en helt okej läsning. Visst, en del missade jag säkert eftersom jag inte är kvinna, och en del förstod jag nog inte riktigt, men det var underhållande och lite småroligt.

Handlar om fyra vänner varav en plötsligt dör (Sonja)och då uppdagas att hon verkat ha levt dubbelliv. Hon var tydligen snorrik och har efterlämnat inte bara en massa pengar till sina vänner, utan även en hel del förplanerade äventyr.

Det är inte alltid logiskt och ofta ganska överdrivet, men boken kan nog mest liknas vid en romantisk komedi på TV en regnig söndag och då skiter man ju i logiken.

Finns på Adlibris och Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar