tisdag 28 april 2015

King King borde vara mer kungar!

En ny upptäckt. Ett band från Glasgow som med detta sitt tredje album gjorde mig fantastiskt glad här om dagen. Nu snurra det i mina lurar och jag blir bara gladare och gladare.

De spelar en typ av bluesrock som tyvärr inte verkar vara så uppskattad här i Sverige. Det avspeglas tyvärr av deras digra tourschema för 2015. De spelar i nästan varje Europeiskt land, till och med Luxemburg och ute på Korsika, men icke i Sverige. Synd! Så om detta inlägg kan på något sätt få dem att erövra några fler fans, så blir jag glad.

När jag för många år sedan var i Memphis, var jag på några barer där olika band uppträdde och då spelades denna typ av musik ofta. En ganska slick och välproducerad blues med rockig attityd. Det är faktiskt en väldigt radiovänlig musik, som borde attrahera fler, men av nån anledning gillas den inte. Blues generellt verkar ju vara en vit fläck på den Svenska musikkartan, vilket är synd.

Jag önskar åtminstone att du som läser detta, startar upp Spotify och lyssnar igenom King King. Det är de fan värda. Du också!

Lyssna här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar